- Photo: Ingvild Digranes
PhD-theses:
Eva Lutnæs (2011). Standpunktvurdering i grunnskolefaget Kunst og håndverk - læreres forhandlingsrepertoar. Read here
Biljana Fredriksen (2011). Negotiationg Grasp. Embodied Experience with Three-dimensional Materials and the Negotiation of Meaning in Early Childhood Education. Read here
Målfrid Irene Hagen (2011). Cultural similarities and diversities of corporate art and architecture in Norway, USA, Japan and France. Read here
Laila Belinda Fauske (2010). Arkitektur for grunnskolefaget Kunst og håndverk - fagdidaktiske refleksjoner i kontekst
Nina Scott Frisch (2010). To see the visually controlled: Seeing-drawing in formal an informal contexts. Read here
Karen Brænne (2009). Mellom ord og handling -Om verdsetjing i kunst og handverksfaget
Ingvild Digranes (2009). Den Kulturelle Skulesekken: Narratives and Myths of Educational Practice in DKS Projects within the Subject Art and Crafts. Read here
Berit Ingebrethsen (2008). Metaforbasert tegning - undersøkt som et bildespråksystem gjennom avistegninger av Finn Graff og Saul Steinberg med kognitiv metaforteori som hovedredskap
Frøydis Oma Ohnstad (2008). Profesjonsetiske dilemmaer og avhandlingsvalg i lærerutdanningens praksisskoler
Monika Hestad (2008). Den kommersielle formen -merkevarekonteksten som utfordring for industridesignernes behandling av form
Kari Bjørka Hodneland (2007). Room for Childrens Participation? Reflections on Communicative Practice in an Educational Context
Janne Beate Reitan (2007). Improvisation in Tradision. A Study of Contemporary Vernacular Clothing Design Practiced by Iñupiaq. Women of Kaktovik, North Alaska
Marte Gulliksen (2006). Constructing a formbild -An inquiry into the dynamical and hierarchical aspects of the hermeneutical filters controlling the formbild construction in design education situations
Bjørn Magne Aakre (2005). Formgivning og design i et didaktisk perspektiv
Ellen Sæthre-Mcguirk (2003). Susanne K. Langer: a theory of art and its application to Barnett Newman and Mark Rothko's work of art
Aslaug Nyrnes (2002). Didaktisk praksis i Holbergs Moralske Tanker
Hilde Aga Ulvestad (2001). Let us Learn to Dream, Gentlemen! En undersøkelse om forholdet mellom visuelt skapende arbeid og potensialet for læring
Liv Merete Nielsen (2000). Drawing and Spatioal Representations. Reflections on Purposes for Art Education in the Compulsory School
- Photo: Ola Erik Blæsterdalen