top of page

- Photo: Ingvild Digranes

PhD-theses:

Eva Lutnæs (2011). Standpunktvurdering i grunnskolefaget Kunst og håndverk - læreres forhandlingsrepertoar. Read here

 

Biljana Fredriksen (2011). Negotiationg Grasp. Embodied Experience with Three-dimensional Materials and the Negotiation of Meaning in Early Childhood Education. Read here

 

Målfrid Irene Hagen (2011). Cultural similarities and diversities of corporate art and architecture in Norway, USA, Japan and France. Read here

 

Laila Belinda Fauske (2010). Arkitektur for grunnskolefaget Kunst og håndverk - fagdidaktiske refleksjoner i kontekst

 

Nina Scott Frisch (2010). To see the visually controlled: Seeing-drawing in formal an informal contexts. Read here

 

Karen Brænne (2009). Mellom ord og handling -Om verdsetjing i kunst og handverksfaget

 

Ingvild Digranes (2009). Den Kulturelle Skulesekken: Narratives and Myths of Educational Practice in DKS Projects within the Subject Art and Crafts. Read here

 

Berit Ingebrethsen (2008). Metaforbasert tegning - undersøkt som et bildespråksystem gjennom avistegninger av Finn Graff og Saul Steinberg med kognitiv metaforteori som hovedredskap

 

Frøydis Oma Ohnstad (2008). Profesjonsetiske dilemmaer og avhandlingsvalg i lærerutdanningens praksisskoler

 

Monika Hestad (2008). Den kommersielle formen -merkevarekonteksten som utfordring for industridesignernes behandling av form

 

Kari Bjørka Hodneland (2007). Room for Childrens Participation? Reflections on Communicative Practice in an Educational Context

 

Janne Beate Reitan (2007). Improvisation in Tradision. A Study of Contemporary Vernacular Clothing Design Practiced by Iñupiaq. Women of Kaktovik, North Alaska

 

Marte Gulliksen (2006). Constructing a formbild -An inquiry into the dynamical and hierarchical aspects of the hermeneutical filters controlling the formbild construction in design education situations

 

Bjørn Magne Aakre (2005). Formgivning og design i et didaktisk perspektiv

 

Ellen Sæthre-Mcguirk (2003). Susanne K. Langer: a theory of art and its application to Barnett Newman and Mark Rothko's work of art

 

Aslaug Nyrnes (2002). Didaktisk praksis i Holbergs Moralske Tanker

 

Hilde Aga Ulvestad (2001). Let us Learn to Dream, Gentlemen! En undersøkelse om forholdet mellom visuelt skapende arbeid og potensialet for læring

 

Liv Merete Nielsen (2000). Drawing and Spatioal Representations. Reflections on Purposes for Art Education in the Compulsory School

- Photo: Ola Erik Blæsterdalen

bottom of page